• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse

Løfsnæs, Elsa
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
LoefsnaesLaererstudenter.pdf (122.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/145897
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (FLU) [584]
Original version
Løfsnæs, E. (2010). Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse. Norsk pedagogisk tidsskrift 94(4), 343-354  
Abstract
Denne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori og praksis kan forenes i en meningsskapende læreprosess. Studentenes meningsskapende læreprosesser framstår som forskjellig for integrering av teori og praksis.
Description
Post-print av artikkel publisert i Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr 4, 2010. Tilgang til fulltekst: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/04/art01
Publisher
Universitetsforlaget
Journal
Norsk pedagogisk tidsskrift

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit