Blar i Nord Open Research Archive på tittel
Viser treff 9525-9544 av 9589
-
Å streve med spesifikke lese- og skrivevansker i dagens stadig mer teoretiske skolehverdag
(Bachelor thesis, 2013-07-02)Problemstilling for denne bacheloroppgaven er: ”Hvordan kan jeg som spesialpedagog hjelpe Bendik, som har diagnosen spesifikke lese- og skrivevansker, til å mestre de stadig økende kravene til prestasjoner med LK-06 som ... -
Å styre i spenningsfelt
(Master thesis, 2013) -
Å ta beslutning om behovsmedisin : En kvalitativ studie om hvordan beslutningstaking praktiseres i forbindelse med bruk av behovsmedisin, i kommunale omsorgsboliger for eldre
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 46, Doctoral thesis, 2022) -
Å ta med litteraturen utendørs – veien til oppnåelse av en god leseopplevelse?
(Master thesis, 2022) -
Å utforske velferdsobjektivering : Nav-ansattes erfaringer med samarbeid
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Å utvikle grunnskolelærarstudentane sin skrivekompetanse
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å velge aktiviteter selv som grunnlag for trivsel og mestring. En casestudie av kroppsøvingsundervisningen ved en videregående skole
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å velge de riktige frøene og gi dem gode vekstvilkår
(Master thesis, 2022) -
Å være bevegelig berørt tilstede i den lidendes psykose
(Bachelor thesis, 2012) -
Å være forberedt på det uforberedte
(Master thesis, 2012) -
Å være i bevegelse : fysioterapeuters kunnskapsutvikling i egen bevegelsespraksis
(Master thesis, 2011)Målet med fysioterapi er å skape bedre forutsetninger for helse og livsutfoldelse hos mennesker med plager knyttet til bevegelsessystemet. I fysioterapeuters yrkeshverdag er bevegelser, individuelt eller i gruppe et ... -
Å være kompetent
(Bachelor thesis, 2015-07-23) -
Å være nyutdannet lærer, behovet for veiledning og organisering av veiledning i skolen
(Fredrikke, Research report, 2009-03-18)Denne artikkelen beskriver hvordan nyutdannede lærere opplever det å komme ut i sin første jobb i skolen. Jeg har i 2007-08 fulgt 2 lærere gjennom det første året i arbeid, vært tilstede i undervisningen og intervjuet ... -
Å åpne døra mot verda og framtida. Studenters tanker omkring sin framtidige yrkesfaglærerrolle
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen presenterer en studie der et utvalg studenter på praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY) reflekterer over sin fremtidige lærerrolle. Studenter som gjennomfører PPUY har som regel en lang yrkespraksis ...