Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 21-40 av 1010
-
Arbeid med lesestrategier på 7. trinn : nyttig del av læringsarbeidet eller bortkastet tid?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 5/2010, Master thesis, 2010)Bakgrunn: Elever i Norge har lave leseferdigheter og har lav bevissthet om lesestrategier. Det er helst sterke lesere som bruker dem, og det er ikke enhetsskolens fortjeneste. Elever som strever med lesing kan oppleve ... -
Arbeid med språk for barn med Downs syndrom
(Master thesis, 2021) -
Assistenters opplevelse av yrkesrollen.
(Master thesis, 2023) -
Assosiasjoner mellom kjønn, alder, friluftsliv, angst, depresjon og helserelatert livskvalitet hos individer i aldersgruppen 20 – 39 år – Helseundersøkelsen i Nord- Trøndelag (HUNT 3)
(Master thesis, 2013-01-07)En stor del av befolkningen i Norge, rammes av psykiske lidelser som blant annet angst og depresjon. Dette fører ofte til arbeidsuførhet og sykefravær, noe som bidrar til store samfunnsøkonomiske konsekvenser. Vitenskapelige ... -
Audiovisuell fiolinundervisningsmetode basert på F. Wohlfahrt 60 Studies op. 45 for violin
(Master thesis, 2011-01-04)Utvikling av opplæringsmetode som ved hjelp av teknologiske hjelpemidler hjelper eleven til å øve fiolin hjemme. -
Autonom støtte og indre motivasjon
(Master thesis, 2014) -
Autonomic recovery during high training loads in female world- class biathlon athletes
(Master thesis, 2009-06)Målsetting: Dette studiet ønsket å se på sammenhengen mellom hvilepuls, hjerte rate variabilitet (HRV), trening impuls (TRIMP), og selvrapportert følelse av utmattelse gjennom tre uker med konkurransetrening hos kvinnelige ... -
Bare en del av et mål: klassisk litteratur i skolen
(Master thesis, 2015) -
Barn og unge med kreft i skolen : utfordringer og tilpasninger
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;8/2013, Master thesis, 2013) -
Barneansvarlige i psykisk helsevern - barnas stemme?
(Master thesis, 2016) -
Barnehagelærerens arbeid med språkvansker i barnehagen
(Master thesis, 2018)