• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Fag- og profesjonsoppgaver - deltids førskolelærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Fag- og profesjonsoppgaver - deltids førskolelærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nyutdannede førskolelærere

Røine, Mari Gudrun
Student paper, others
Thumbnail
View/Open
Fagoppgave_Mari_G_Roine2011.pdf (1.250Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/145384
Date
2012-03-02
Metadata
Show full item record
Collections
  • Fag- og profesjonsoppgaver - deltids førskolelærerutdanning [54]
Abstract
"Som nyutdannet førskolelærer kan du forvente å få god oppfølging når du begynner å jobbe på den første arbeidsplassen din. Det har du krav på som arbeidstaker. Noen arbeidsplasser har et introduksjonsprogram for nyansatte. Styrer har ansvar for å introdusere deg for rutiner og kolleger og hvem som er verneombud og tillitsvalgt." (utdanningsforbundet.no). Dette sitatet gjorde at jeg fikk lyst til å forske nærmere på hvordan mottagelse av nyutdannede førskolelærere blir praktisert i barnehage per i dag. Hvem har ansvaret for å veilede og hjelpe den nyansatte førskolelærer, hvordan er rutinene ved overgang fra student til pedagogisk leder. Ut fra dette ble min problemstilling: Hvordan er styrers rutiner for mottagelse av nyutdannede førskolelærere i barnehagen?

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit