Fagoppgave i pedagogikk
dc.contributor.author | Utland, Silje Merete Aa | |
dc.date.accessioned | 2012-03-02T12:46:45Z | |
dc.date.available | 2012-03-02T12:46:45Z | |
dc.date.issued | 2012-03-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145388 | |
dc.description.abstract | I dagens samfunn er det blitt lovet full barnehagedekning fra staten. Dette medfører at flere vil ha barna sine i barnehagen. Flere foreldre starter i jobb allerede når barnet deres er ca 1 år og det medfører at de søker barnet i en barnehage på en småbarnsavdeling. Det stilles høyere krav til personalet i barnehagen om kunnskap til de små barna som begynner i barnehagen. Hvis personalet skal jobbe ut i fra kravene stortinget krever, settes det krav til personalet. Personalet må ha kunnskap og forståelse om barna og deres handlinger. Anne Greve har i sin forskning hatt viktige funn i sin doktorhandling om vennskap blant to og tre åringer. Det krever at vi voksne har kunnskap og forståelse for hvordan de små barna leker og etablerer vennskapsrelasjoner i sin hverdag. Derfor ble min problemstilling slik: Hvilken kunnskap har førskolelæreren om vennskap blant de minste i barnehagen og hvordan tilrettelegge for dette? | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | små barn | no_NO |
dc.subject | vennskap | no_NO |
dc.subject | barnehage | no_NO |
dc.title | Fagoppgave i pedagogikk | no_NO |
dc.type | Student paper, others | no_NO |
dc.source.pagenumber | 25 s. | no_NO |