Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTørnby, Linda Cathrin
dc.date.accessioned2012-02-28T13:42:15Z
dc.date.available2012-02-28T13:42:15Z
dc.date.issued2012-02-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145394
dc.description.abstractUt i fra mitt ønske om å undersøke de uformelle læringssituasjonene i barnehagen og utførelsen av disse med tanke på barns mestring, blir problemstillingen: Hvordan kan førskolelæreren legge til rette for at barn mestrer i uformelle læringssituasjoenr i barnehagen? Jeg velger denne problemstillingen ut i fra mine tanker om at barn er kompetente og klare for nye oppgaver. Samtidig er jeg opptatt av at personalet i barnehagen har et større fokus på barna og hva de trenger, enn det jeg mange ganger opplever er praksis. Da tenker jeg det er viktig å starte med førskolelæreren. Rammeplanen av 2011 gir oss viktige retningslinjer om at barns mestring skal være i fokus i barnehagen, derfor ser jeg problemstillingen som viktig for mitt arbeid i barnehagen. Uformelle læringssituasjoner er veldig mye. Derfor har jkeg valgt å begrense det til lunsjmåltidet og påkledning før utetid. Jeg har også valgt å fokusere på 3-6 åringene, fordi jeg tror det kan være en viss forskjell mellom de minste og største i barnehagen. Problemstillingen vil jeg knytte opp mot barnesynet til førskolelæreren og begrepet danningno_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectbarnno_NO
dc.subjectmestringno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.subjectuformelle læringssituasjonerno_NO
dc.titleBarns mestring i uformelle læringssituasjonerno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber29 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel