Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranmo, Gunn Torill
dc.date.accessioned2013-02-13T12:56:38Z
dc.date.available2013-02-13T12:56:38Z
dc.date.issued2013-02-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145404
dc.description.abstractTema for denne rapoorten er å belyse hvordan førskolelæreren tilrettelegger for sosialisering for barn med funksjonshemming i barnehagen. Meningen med undersøkelsen er å få en innføring i forskningsmetode og hvordan førskolelæreren jobber sammen med sitt team for å gi barn med funksjonshemming en god hverdag i barnehagen. Jeg er ikke ute etter å finne ulike måter å jobbe med barn med funksjonshemming på, men heller det å se hvordan det tilrettelegges for deres sosialisering. Barnehageloven påpeker at "Barn med funksjonshemming skal ha prioritet ved opptak, dersom barnet etter en sakkyndig vurdering er funnet å kunne ha nytte av opphold i barnehage" (Barnehageloven, 2005, § 9). Jeg vil finne ut om det legges til rette for sosialisering av barn med funksjonshemming på lik linje med andre barn og hvordan dette gjøres for at det skal bli til barnas beste. Da ønsker jeg først og fremst å se på barn som er funksjonshemmet, og av den grunn har en senere utvikling enn friske barnno_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectsosialiseringno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.subjectfunksjonshemmede barnno_NO
dc.titleSosialisering i barnehageno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber33 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel