Representasjonskompetanse hos elever i design og håndverk
dc.contributor.author | Soløy, Håvard | |
dc.date.accessioned | 2012-02-03T12:16:02Z | |
dc.date.available | 2012-02-03T12:16:02Z | |
dc.date.issued | 2011-02-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145714 | |
dc.description.abstract | På det yrkesfaglige utdanningsprogrammet Design og håndverk i videregående skole (Vg1) skal elevene arbeide med designprosessen – fra idé til produkt. Denne studien tar utgangspunkt i et tverrfaglig prosjekt i design og håndverk og matematikk. Problemstillingen var: ”Hvordan kommer elevenes representasjonskompetanse til uttrykk i arbeidet med de ulike fasene i designprosessen i et snøskulpturprosjekt?” Jeg har diskutert hvordan elevene bruker ulike representasjoner av matematikk gjennom de ulike fasene i prosessen. Analyser fra studien kan tyde på at elevene har stor grad av representasjonskompetanse i arbeidet med selve designet, men mindre grad av slik kompetanse til eksplisitt å forklare det matematiske innholdet i arbeidet med skulpturene. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | no_NO |
dc.title | Representasjonskompetanse hos elever i design og håndverk | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |