dc.contributor.author | Løfsnæs, Elsa | |
dc.date.accessioned | 2012-11-21T10:03:40Z | |
dc.date.available | 2012-11-21T10:03:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Løfsnæs, E. (2011). Lærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læring. Psykologi i kommunen 46(5), 45-54. | no_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145847 | |
dc.description.abstract | Artikkelen drøfter lærerstudenters opplevelser av teoretisk og praktisk læring, og hvordan de ut fra disse opplevelsene i utdanningsinstitusjon og praksisopplæring i begynnelsen av sin utdanning ser betydningen av en integrert teoretisk og praktsik forståelse. Utgangspunktet er studentenes opplevelse av starten på studiet med temaet teorier om læring og hvordan de forstår og oppfatter praksistilknytningen i forhold til videre temaer i høstsemesteret. Med dette utgangspunktet avdekkes deres opplevelser av praksistilknyttet teori og teoritilknyttet praksis og deres forståelse av betydningen av slik integrert læring innen de utdanningsrammer de opplever som støtte for målsettingen om integrert læring | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Psykologi i kommunen | no_NO |
dc.subject | lærerstudenter | no_NO |
dc.subject | praksis | no_NO |
dc.subject | teori | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.title | Lærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læring | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 45-54 | no_NO |
dc.source.volume | 46 | no_NO |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen | no_NO |
dc.source.issue | 5 | no_NO |