Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøfsnæs, Elsa
dc.date.accessioned2012-11-21T10:03:40Z
dc.date.available2012-11-21T10:03:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationLøfsnæs, E. (2011). Lærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læring. Psykologi i kommunen 46(5), 45-54.no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145847
dc.description.abstractArtikkelen drøfter lærerstudenters opplevelser av teoretisk og praktisk læring, og hvordan de ut fra disse opplevelsene i utdanningsinstitusjon og praksisopplæring i begynnelsen av sin utdanning ser betydningen av en integrert teoretisk og praktsik forståelse. Utgangspunktet er studentenes opplevelse av starten på studiet med temaet teorier om læring og hvordan de forstår og oppfatter praksistilknytningen i forhold til videre temaer i høstsemesteret. Med dette utgangspunktet avdekkes deres opplevelser av praksistilknyttet teori og teoritilknyttet praksis og deres forståelse av betydningen av slik integrert læring innen de utdanningsrammer de opplever som støtte for målsettingen om integrert læringno_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherPsykologi i kommunenno_NO
dc.subjectlærerstudenterno_NO
dc.subjectpraksisno_NO
dc.subjectteorino_NO
dc.subjectlæringno_NO
dc.titleLærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læringno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumber45-54no_NO
dc.source.volume46no_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunenno_NO
dc.source.issue5no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel