• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevsamtalen som utgangspunkt for tilpasset opplæring

Løfsnæs, Elsa
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
LøfsnæsElevsamtalen.pdf (756.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/145861
Date
2012
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (FLU) [536]
Original version
Løfsnæs, E. (2012). Elevsamtalen som utgangspunkt for tilpasset opplæring. Psykologi i kommunen 47(4), 27-33.  
Abstract
Denne artikkelen viser til et forskningsprosjekt med utgangspunkt i et ønske fra en rektor og to lærerteam om samarbeid om "den nyttige elevsamtalen". Først samarbeides det om generelle kriterier for gode elevsamtaler. Videre samarbeides det om tilpasset opplæring som grunnlag for samtale med elever som har lavt mestrings- og aktivitetsnivå. Et utvidet perspektiv på tilpasset opplæring styrker dialogen i elevsamtalene og den enkelte elevs følelse av selvverd. Slik styrkes også elevsamtalen som et nyttig redskap for videre utvikling.
Publisher
Psykologi i kommunen
Journal
Psykologi i kommunen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit