Pedagogisk-psykologiske tjenester på nett : innovasjoner med praktisk aksjonsforskning som utgangspunkt.
Journal article, Peer reviewed
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/145865Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Knutsen, O. (2008). Pedagogisk-psykologiske tjenester på nett : innovasjoner med praktisk aksjonsforskning som utgangspunkt. Skolepsykologi 43(4), 53-58.Sammendrag
Dette kapitlet omhandler et pågående aksjonsforskningsprosjekt ved to PPT-kontor og planlagt oppstart i to prosjektskoler på Helgeland. Formålet med prosjektet er å gjøre PP-tjenesten enda mer tilgjengelig for skolene. Dette ønsker en nå å finne ut av gjennom et prosjekt som innebærer utprøving av pedagogisk-psykologisk veiledning via Internett overfor utvalgte prosjektskoler på Helgeland. Prosjektet ledes og koordineres av ei prosjektgruppe som består av to PP-rådgivere fra PP-tjenesten og en forsker fra høgskole. Deltakerne i prosjektgruppa fungerer også som veiledere overfor prosjektskolene. Prosjektet følger et proaktivt aksjonsforskningsdesign, og er igangsatt ved ved to PPT-kontor, og vil i nærmeste framtid bli iverksatt i to prosjektskoler. Det vil bli gjennomført en forskningsbasert underveisevaluering og sluttevaluering.