Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSteen, Harald Morten
dc.date.accessioned2008-10-13T07:27:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147148
dc.description.abstractTemaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. Det første forskningsspørsmålet handler om hva er Verdal videregående skole sin status i arbeidet med St. meld. nr. 30 (2003-2004) Kultur for læring og som lærende organisasjon. Det andre forskningsspørsmålet handler om hvilke valg kan bidra til å utvikle Verdal videregående skole til en mer lærende organisasjon. Det siste forskningsspørsmålet handler om hvilke utfordringer teoretisk og praktisk har vi møtt på ”vår reise” mot en mer lærende organisasjon. Forfatteren drøfter underveis fordeler og ulemper ved å forske på egen arbeidsplass knyttet til egen forutforståelse, dobbeltrolle og tilgang til feltet. Han har valgt aksjonsforskning som metode.en
dc.format.extent1267309 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherHandelshøjskolen i København/Danmarks Pædagogiske Universiteten
dc.subjectorganisasjonsutviklingen
dc.subjectaksjonsforskningen
dc.titleVerdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi?en
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel