Show simple item record

dc.contributor.authorØhrn, Henrik
dc.date.accessioned2012-11-06T09:33:54Z
dc.date.available2012-11-06T09:33:54Z
dc.date.issued2012-11-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147211
dc.descriptionThe purpose of this thesis is to contribute to the understanding of how what is taught in leader development programs supports the development of knowledge managers. The thesis looks at context, different definitions of knowledge management, content of leader development programs, and how the companies and organizations evaluate and put together different elements in their training programs for leaders.no_NO
dc.description.abstractMålet med denne studien er å bidra til bedre forståelse av hvordan det som læres bort i lederutviklingsprogrammer og tiltak underbygger utviklingen av kunnskapsledere i virksomhetene. Studien ser nærmere på kontekst, ulike definisjoner av kunnskapsledelse, innhold i lederutviklingsprogrammer samt hvordan virksomhetene vurderer og setter sammen ulike elementer i opplæringsprogrammer for ledere. På bakgrunn av det informantene sier er det lite som tyder på at kunnskapsledelse som begrep inngår som eget element i oppbygningen av lederutviklingsprogrammene hos disse virksomhetene. Men elementene i lederutviklings-programmene fanger på flere måter opp tematikk og problemstillinger som er særs aktuelle for kunnskapsvirksomheter og kunnskapsledelse.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleHvordan fanges kunnskapsledelse opp i lederutviklingsprogrammer? En studie av norske virksomheters fokus på kunnskapsledelse i lederutviklingsprogrammer.no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber111 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record