Kunnskapsdeling i Statped i Midt-Norge : om barrierer og muligheter for deling av kunnskap
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147225Utgivelsesdato
2011-11-09Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Funn og oppsummering: Vår tydeligste anbefaling til Statped Midt-Norge er at ledergruppen
må prioritere fokus på fenomenet kunnskapsdeling gjennom refleksjon og utvikling av
kunnskap. I tillegg er det helt avgjørende at det etableres en kultur i organisasjonen som våger
å se og bryte barrierene. Samtidig må vi bli flinkere til å reflektere rundt begrepet «tid» og
hvordan vi skal utnytte de eksisterende rommene til deling og refleksjon rundt
kunnskapsutvikling. Sist, men ikke minst, må vi være bevisste på å utvikle gode relasjoner på
tvers av avdelingsskiller og grupperinger både på individ og gruppenivå. Den viktigste
utfordringen, vil etter vår mening være å implementere disse tankene i alle deler i
organisasjonen.