dc.contributor.author | Buhaug, Borghild Husdal | |
dc.contributor.author | Bergene, Aase | |
dc.date.accessioned | 2012-11-05T14:30:39Z | |
dc.date.available | 2012-11-05T14:30:39Z | |
dc.date.issued | 2012-11-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147253 | |
dc.description.abstract | I 2005 innførte Fylkestinget i Nord-Trøndelag et helhetlig kvalitetssystem for utdanningssektoren basert på en modell for planlegging, rapportering og vurdering. Vi har sett på hvilken betydning innføringen av systemet har hatt for ledelsesarbeidet i skolen. Problemstillingen i oppgaven er: Hvordan påvirker kvalitetsutviklingssystemet ledelsesarbeidet i skolen?
For å få svar på problemstillingen har vi brukt følgende to forskningsspørsmål:
1. Hvordan er forholdet mellom kvalitetsbegrepet i kvalitetsutviklingssystemets og lederes forståelse av kvalitet.
2. Hvordan vurderer lederne kvalitetsutviklingssystemet som verktøy for kvalitetsutvikling i skolen. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Kvalitetsutviklingssystem | no_NO |
dc.subject | utdanningssektoren i Nord- Trøndelag | no_NO |
dc.subject | kvalitet | no_NO |
dc.subject | ledelse | no_NO |
dc.title | Utvikling, kvalitet og ledelse. Kvalitetsutviklingssystem og ledelse i utdanningssektoren i Nord- Trøndelag | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 110 s. | no_NO |