• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan oppnå kunnskapsutvikling når «kunnskapen sitter i veggene»? En studie av kunnskapsutvikling i to barneverninstitusjoner.

Augdal, Inger Lise Guldseth; Rotmo, Berit
Master thesis
Thumbnail
View/Open
ferdig rev master 241013 PDF.pdf (1.313Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/147275
Date
2013-10-10
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL) [166]
Abstract
Kunnskapen i veggene er en betegnelse som er brukt i institusjonene om den kunnskapen som ikke er artikulert og heller ikke nedtegnet. Vårt fagfelt har inntil nylig bestått av svært mye praksisbasert kunnskap eller kunnskap i veggene. Vi har funnet at kunnskapsarbeiderne er opptatt av faget sitt, og er opptatt av å få ny og mer kunnskap. Dette handler i stor grad om eksplisitt kunnskap. Taus kunnskap er informantene lite kjent med, og det stilles også spørsmål om taus kunnskap er kunnskap. Vi har også funnet at våre informanter bruker sin intuisjon eller magefølelse i arbeidet med ungdommene på institusjonene jevnlig.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit