Blar i Publikasjoner fra Cristin - Nord universitet på dokumenttype "Chapter"
Viser treff 101-120 av 216
-
“Just tell us what to do”. Regulations and cyber risk appetite in the electric power industry
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Kommunen på miljødugnad: FNs bærekraftsmål som rammeverk for regional og lokal planlegging
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Kunnskap og vilje, men uten myndighet? Sykepleieres erfaringer med samhandling om legemiddelgjennomgang hos hjemmeboende eldre
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Fokusgruppeintervjuene i denne studien viste at hjemmesykepleiere erfarer å ha kunnskap og vilje, men liten myndighet i tverrfaglig legemiddelgjennomgang for hjemmeboende eldre. Data ble analysert ved hjelp av kvalitativ ... -
Kunnskapsreflektert praxis som tilnærming til å artikulere og skape sammenheng mellom praktisk og teoretisk virksomhet i sosialt arbeid.
(Chapter; Peer reviewed, 2022)I kapittelet utforsker forfatteren fruktbare sammenhenger mellom teori og praksis med utgangspunkt i begrepet kunnskapsreflektert praxis, og de teoretiske forutsetningene som ligger til grunn for dette. Kunnskapsreflektert ... -
Landslov og lagting - Eidsivatinget etter 1274
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Leading inquiry-based learning with groups of children : A part of kindergarten teachers’ pedagogical practices in ECEC
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Orchestrating inquiry-based learning (IBL) with children and teaching assistants in ECECs requires teacher leadership. This chapter connects leadership with inquiry, addressing the research question: How can kindergarten ... -
Learning and progression in (too much of?) an entrepreneurial challenge during COVID-19
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Libertarian theories of justice
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Likevekter i transportmarkeder
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Mainstreaming Multilingualism in Education : An Eight-D’s Framework
(Chapter; Peer reviewed, 2022)This chapter argues for a reconceptualization of language education where linguistically responsive teaching and learning cut across disciplines, language barriers, and educational models. Societies in the 21st century ... -
Meaning-in-life : A vital salutogenic resource for health
(Chapter; Peer reviewed, 2021) -
Mirrors and Contrasts : Zimbabwe and Zimbabweans in Manica, Mozambique
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
MuBiTec : Musikalische Bildung mit mobilen Digitaltechnologien
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives.
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Musikalische Bildung mit mobilen Digitaltechnologien. Kompetenzentwicklung und Kompetenzstrukturen
(Chapter; Peer reviewed, 2023) -
Mye styr, lite styring? Implementering av FNs bærekraftsmål i samfunns- og arealplanlegging
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Regjeringen har vedtatt at FNS bærekraftsmål skal legges til grunn for lokal og regional planlegging. Planleggerne får dermed en sentral rolle i å oversette bærekraftsmålene til en lokal kontekst. På bakgrunn av intervjuer ... -
Negative emotions set in motion : the continued relevance of #Gamergate.
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Neither Durable nor a Solution: a critical analysis of broken policies of return between the EU and Afghanistan
(Chapter; Peer reviewed, 2021)