Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSalomonsen, Tonje
dc.date.accessioned2016-03-10T12:27:43Z
dc.date.available2016-03-10T12:27:43Z
dc.date.issued2016-03-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2381972
dc.description.abstractVi har fått i oppgave å lage en undersøkelse som omhandler Den profesjonelle barnehagelæreren. Mitt tema for undersøkelsen er likestilling mellom gutter og jenter i barnehagen. Formålet med oppgaven er å formidle viktigheten av likestillingsarbeid i barnehagen. Dette viser seg å være et nedprioritert tema, noe som kan gi konsekvenser for barnets identitetsskaping. Problemstillingen min er: Hvordan oppfatter barnehagelæreren likestilling mellom gutter og jenter i barnehagen? For at oppgaven skal få et helhetlig perspektiv, har jeg valgt å finne teorigrunnlag som belyser likestillingsbegrepet, likestillingsarbeid i barnehagen og ulike kjønnsdiskurser. For å finne svar på problemstillingen har jeg valgt å bruke intervju som metode. En hovedkonklusjon jeg sitter igjen med etter å ha skrevet oppgaven er at refleksjon sammen med hele personalet der man deler kunnskaper og erfaringer, danner lik kompetanse på området hos hele personalet. En lik oppfatning er at likestilling handler om at vi er likeverd, og at gutter og jenter skal ha like muligheter til deltakelse i barnehagehverdagen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectlikestillingnb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.subjectjenternb_NO
dc.subjectgutternb_NO
dc.titleDen profesjonelle barnehagelæreren: likestilling mellom gutter og jenter i barnehagennb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber24 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge