Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøfsnæs, Elsa
dc.date.accessioned2016-05-30T12:45:30Z
dc.date.accessioned2016-06-06T13:03:48Z
dc.date.available2016-05-30T12:45:30Z
dc.date.available2016-06-06T13:03:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLøfsnæs, E. (2016). Lærerutdanning på tvers av fag i studentenes første studieår. Psykologi i kommunen, 51(1), 55-63. Hentet fra http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2017/06/Elsa-L%C3%B8fsn%C3%A6s-L%C3%A6rerutdanning-1-2016.pdfnb_NO
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2391546
dc.description.abstractUtgangspunktet for denne undersøkelsen er individuelle refleksjonsnotater som studentene i grunnskolelærerutdanningen for første til sjuende trinn skrev ved slutten av sitt første studieår.I refleksjonsnotatene skulle de skrive om sin egen utvikling fram mot lærerrollen. Studentene uttrykte stor tilfredshet med studiet og sin egen utvikling. Det ble blant annet sagt at de håpet å få de samme lærerne neste år. På denne bakgrunn fikk jeg inspirasjon til, innen organisatoriske rammer, å forsøke å synliggjøre helhetlige pedagogiske vektlegginger på tvers av fag og for disse studentene. Mine pedagogiske vektlegginger forklares som et utgangspunkt, og det foretas intervju med lærerne som hadde disse studentene i deres første studieår. Problemstillingen ble dermed: Hvilke helhetlige vektlegginger gjøres på tvers av fag ut over pedagogikkfaglige vektlegginger og plannivåer i første studieår i grunnskolelærerutdaning for 1.-7.trinn?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlærerutdanningnb_NO
dc.subjecttverrfaglig undervisningnb_NO
dc.titleLærerutdanning på tvers av fag i studentenes første studieårnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.date.updated2016-05-30T12:45:30Z
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber55-63nb_NO
dc.source.volume51nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1335028


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel