Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAllern, Tor-Helge
dc.date.accessioned2016-11-29T12:45:46Z
dc.date.accessioned2016-11-30T12:41:03Z
dc.date.available2016-11-29T12:45:46Z
dc.date.available2016-11-30T12:41:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAllern, T.-H. (2016). Fakta, fiksjon og læring: levende rollespill (LAIV) i historieundervisning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 100(1), 15-25. doi:nb_NO
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2423704
dc.descriptionAkseptert fagfellevurdert versjon (postprint).nb_NO
dc.description.abstractDagens barn og unge tar interaktivitet som en selvfølge. I sin omgang med dataspill, videospill og sosiale medier er barn og unges livsverden preget av aktiv deltaking. Til tross for dette er det en internasjonal tendens i skolen til mer «chalk and talk», «skill and drill» (Roberts 2009). Frafall og kjedsomhet er blitt et problem og noe av bakgrunnen for innføring av valgfag og satsinger som det nasjonale prosjektet Skolebasert kompetanseutvikling, eller Ungdomstrinn i utvikling (UDIR 2013).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlaget
dc.subjectLAIVnb_NO
dc.subjectElevaktive læringsformernb_NO
dc.subjecthistorieundervisningnb_NO
dc.titleFakta, fiksjon og læring : levende rollespill (LAIV) i historieundervisningnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.date.updated2016-11-29T12:45:46Z
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283nb_NO
dc.source.pagenumber15-25nb_NO
dc.source.volume100
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2987-2016-01-03
dc.identifier.cristin1346322


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel