Blar i Kandidatoppgaver på tittel
Viser treff 35-54 av 128
-
Hvilke fordeler har kosthold og fysisk aktivitet for trafikklæreren?
(Kandidatoppgave;2013, Student paper, others, 2013-10-03)Hver dag tar vi valg knyttet til mat, drikke, måltider og fysisk aktivitet. Formålet med denne kandidatoppgaven er få svar på følgende problemstilling; Hvilke fordeler har kosthold og fysisk aktivitet for trafikklæreren? Vår ... -
Hvilke tiltak gjøres rundt slagpasienter som bilførere? D Er oppfølgingen god nok?
(Kandidatoppgaver 2010;, Student paper, others, 2010-09-29)Formålet med denne oppgaven var å finne ut hvilke tiltak som gjøres rundt slagrammede som bilførere og om denne oppfølgingen er god nok. Vi har søkt kunnskap gjennom litteratur og samtaler med fagpersoner, både i helsevesenet ... -
Hvilket hjelpemiddel vil stimulere til mer mengdetrening blant elevene?
(Kandidatoppgave;2011, Student paper, others, 2011-09-14)I denne oppgaven har vi valgt å lage en film som skal være et hjelpemiddel for elev og ledsager for å stimulere til riktig mengdetrening hjemme. Vi var derfor enig om å lage en film som vi senere kan bruke i arbeidslivet ... -
Hvilket utbytte kan 1. årsstudenter ved HINT avd. for trafikklærerutdanning ha av å bruke simulator tidlig i opplæringsfasen/forløpet til praksisfaget?
(Kandidatoppgave;2012, Student paper, others, 2012-09-10) -
Hvor effektiv er den norske føreropplæringen sammenlignet med utenlandske føreropplæringsmodeller? Hvilke andre trafikksikkerhetstiltak kan bidra til å redusere antall ungdomsulykker?
(Kandidatoppgave;2011, Student paper, others, 2011-09-14)Kandidatoppgaven vår er skrevet med bakgrunn i et ønske om å få vite mer om omfanget av ungdomsulykker, veid opp mot føreropplæringen, samt tilsvarende erfaringer fra utlandet. Målet med denne prosessen har vært å oppnå ... -
Hvordan er overgangen fra studietid til arbeidsliv for trafikklærere?
(Kandidatoppgave 2010;, Student paper, others, 2010-09-29)Denne kandidatoppgaven omhandler hvordan overgangen fra studietid til arbeidsliv for trafikklærere er erfart. Vi er tre jenter som har jobbet sammen og vi valgte å sende ut en spørreundersøkelse til fjordårskullet (07-09) ... -
Hvordan forbedre den private øvelseskjøringen?
(Student paper, others, 2015-09-29) -
Hvordan informere publikum om førerkortklassenes krav, og hvilke førerkortklasser som inngår i hverandre
(Student paper, others, 2015-09-25) -
Hvordan kan trafikklærere forebygge belastningsskader gjennom fysisk aktivitet?
(Student paper, others, 2015-09-29) -
Hvordan kan trafikkskolene bidra til økt mengdetrening?
(Kandidatoppgave;2013, Student paper, others, 2013-11-06)Denne rapporten viser motivasjonsgrunnlaget til produktet: ”Elevbok” av Maya Strandheim Mikkelsen og Lisa Richartz. Produktet skal være et hjelpemiddel til elev og ledsager for å få mest mulig ut av mengdetreningen. Vi har ... -
Hvordan kan vi hjelpe elevene til å forberede seg bedre mellom og til timene på trinn 2 i trafikkopplæringen?
(Kandidatoppgave;2013, Student paper, others, 2013-10-03)Denne rapporten tar opp utfordringen med privat øvelseskjøring med fokus på trinn 2 i trafikkopplæringen. Rapporten handler om hvordan eleven kan komme bedre forberedt til kjøretimer hos en trafikkskole på trinn 2 i ... -
Hvordan kan vi øke teorikunnskaper hos migrasjonselever under trafikkopplæring?
(Student paper, others, 2015-09-25) -
Hvordan kommunisere i rundkjøringer?
(Kandidatoppgave;2013, Student paper, others, 2013-11-06)Oppgaven er basert på problemstillingen «Hvordan kommunisere i rundkjøringer?». Bakgrunnen for valget er at det er begrenset kunnskap om emnet, og at det ikke finnes egne regler for rundkjøring i norsk lov- og regelverk. Ordet ... -
Hvordan lage et produkt som kan være et hjelpemiddel i undervisningen av høyre- og venstresvinger på trinn 2 i kjøreopplæringen
(Student paper, others, 2015-09-29) -
HVORDAN MENER DU SOM SENSOR AT EN TILRETTELAGT TEORIPRØVE SKAL GJENNOMFØRES FOR Å FÅ STØRST MULIG LIKHET, MEN LIKEVEL MER DIFFERENSIERING OG INDIVIDUELL TILPASSING?
(Kandidatoppgave 2010;, Student paper, others, 2010-09-29)Denne oppgaven omhandler hvordan sensoren selv mener en tilrettelagt teoriprøve skal gjennomføres for å få størst mulig likhet, men likevel mer differensiering og individualisering, for elever med særskilte behov. Samfunnet ... -
Hvordan oppfatter elevene trafikklæreren sin?
(Kandidatoppgave;2012, Student paper, others, 2012-08-28)Oppgaven er basert på problemstillingen ”Hvordan oppfatter elevene trafikklæreren sin?”. Oppgaven tar sikte på å gi et bilde av hvordan elevene oppfatter trafikklæreren sin basert på tilslutningen til påstander tuftet på ... -
Hvordan oppnå bedre samhandling mellom bilist og aktiv syklist ved passering?
(Kandidatoppgave;2011, Student paper, others, 2011-09-14)I denne oppgaven har vi sett nærmere på samhandlingen mellom bilister og aktive syklister ved passering. Det har i de senere årene blitt veldig populært og trene med sykkelen sin på landevei. Dette har vært med på og skape ... -
Hvordan planlegge/lage/anvende en digital videopresentasjon i undervisningen?
(Kandidatoppgave 2010;, Student paper, others, 2010-09-29)I løpet av tiden vi har tilbrakt ved trafikklærerutdanningen i Stjørdal, har vi møtt på en del utfordringer, i flere sammenhenger. I forhold til det å holde teorikurs, er det særlig noen emner hvor vi kunne ha tenkt oss ... -
Hvordan tilrettelegge for trafikal undervisning av hørselshemmede elever i skolebil og klasserom
(Student paper, others, 2015-09-29) -
Individtilpasset førerutviklingskurs for motorsyklister
(Kandidatoppgave;2013, Student paper, others, 2013-10-03)I denne oppgaven har vi valgt å lage ett produkt for å forsøke å nærme oss det overordnede mål, nemlig nullvisjonen1. Vi har laget ett produkt for motorsyklister hvor vi tar utgangspunkt i ulykkesstatistikken og de ...