Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFuglseth, Kåre Sigvald
dc.date.accessioned2019-03-26T11:10:13Z
dc.date.available2019-03-26T11:10:13Z
dc.date.created2018-06-30T08:55:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationFuglseth, K. S. (2018). Kritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisning. Prismet, 69(2-3), 165-179. doi:nb_NO
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2591772
dc.description.abstractReligionskritikk får stadig større plass i vårt fleirreligiøse samfunn og utfordrar religionsundervisning i skule og kyrkje. Artikkelen drøftar kva plass kritikk kan ha i religionsundervisning ved å sjå på sentrale teoretiske sider ved tilhøvet mellom kritikk og forståing som eit didaktisk grunnproblem. Drøftinga går føre seg på bakgrunn av teoritradisjonar i hermeneutikk, kritisk sosiologi og i danningsdidaktikk. Nokre klas- siske, didaktiske problemstillingar og løysingar møter teoriar om kritikk generelt og religionskritikk spesielt. Hermeneutisk teori i Gadamers tradisjon får ein nøkkelfunks- jon i teoretiseringar av undervisning og læring. Kritikk kjem i mange former, men har to hovudformer, som skiljande (vid tyding) og dømmande (trong tyding). Den særlege læringsverdien av kritiske spørsmål i trong tyding er knytt til rolla åt «negativ» erfa- ring, for læring er alltid omlæring. Religionskritikk må ein til sist sjå i lys av måla for undervisninga og ut frå danningsmål som både er absolutte og relative eller lukka og opne. Artikkelen konkluderer med at nokre former for kritikk ikkje er eigna i ein slik fleirkulturell didaktikk.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherKirkelig Pedagogisk Senternb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleKritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisningnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018, The Author(s)nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150nb_NO
dc.source.pagenumber165-179nb_NO
dc.source.volume69nb_NO
dc.source.journalPrismetnb_NO
dc.source.issue2-3nb_NO
dc.identifier.doi10.5617/pri.6263
dc.identifier.cristin1594929


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal