dc.contributor.author | Fuglseth, Kåre Sigvald | |
dc.date.accessioned | 2019-03-26T11:10:13Z | |
dc.date.available | 2019-03-26T11:10:13Z | |
dc.date.created | 2018-06-30T08:55:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Fuglseth, K. S. (2018). Kritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisning. Prismet, 69(2-3), 165-179. doi: | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0032-8847 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2591772 | |
dc.description.abstract | Religionskritikk får stadig større plass i vårt fleirreligiøse samfunn og utfordrar religionsundervisning i skule og kyrkje. Artikkelen drøftar kva plass kritikk kan ha i religionsundervisning ved å sjå på sentrale teoretiske sider ved tilhøvet mellom kritikk og forståing som eit didaktisk grunnproblem. Drøftinga går føre seg på bakgrunn av teoritradisjonar i hermeneutikk, kritisk sosiologi og i danningsdidaktikk. Nokre klas- siske, didaktiske problemstillingar og løysingar møter teoriar om kritikk generelt og religionskritikk spesielt. Hermeneutisk teori i Gadamers tradisjon får ein nøkkelfunks- jon i teoretiseringar av undervisning og læring. Kritikk kjem i mange former, men har to hovudformer, som skiljande (vid tyding) og dømmande (trong tyding). Den særlege læringsverdien av kritiske spørsmål i trong tyding er knytt til rolla åt «negativ» erfa- ring, for læring er alltid omlæring. Religionskritikk må ein til sist sjå i lys av måla for undervisninga og ut frå danningsmål som både er absolutte og relative eller lukka og opne. Artikkelen konkluderer med at nokre former for kritikk ikkje er eigna i ein slik fleirkulturell didaktikk. | nb_NO |
dc.language.iso | nno | nb_NO |
dc.publisher | Kirkelig Pedagogisk Senter | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.title | Kritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisning | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.rights.holder | © 2018, The Author(s) | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 165-179 | nb_NO |
dc.source.volume | 69 | nb_NO |
dc.source.journal | Prismet | nb_NO |
dc.source.issue | 2-3 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.5617/pri.6263 | |
dc.identifier.cristin | 1594929 | |