Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg-Olsen, Marthe Nersund
dc.date.accessioned2015-02-09T13:25:50Z
dc.date.available2015-02-09T13:25:50Z
dc.date.issued2015-02-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275631
dc.description.abstractTittel på denne oppgaven er profesjonsutøvelse i en organisasjon med lekmannspreg. Ut i fra denne tittelen valgte jeg problemstillingen : Hvordan reflekterer barnehagelæreren over seg selv som profesjonsutøver, og hvilke utfordringer får profesjonsutøvelsen i en organisasjon med lekmannspreg? Den dannet grunnlaget for valg av teori. Dette falt på forklaring av profesjonsbegrepet, barnehagen som pedagogisk virksomhet, barnehagen som profesjonsfelt, barnehagelæreren som leder og pedagogisk ledelse. Metoden jeg valgte var kvalitativt forskningsintervju. Dette ga meg tilgangen til tre informanters refleksjoner omkring mitt tema. Resultatet viser at barnehagelæreren kjenner på at det er mange oppgaver som har tilfalt rollen, og noen av disse oppgavene tenker de at de har lite kompetanse på. En kombinasjon av lekmannspreget og krav om blant annet kvalitet, samt endringer i samfunn og barnehagen, gjør at det går mye tid til administrative oppgaver.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectbarnehagelærer, profesjon, pedagogisk ledelse, barnehage, profesjonsfeltnb_NO
dc.titleProfesjonsutøvelse i en organisasjon med lekmannspregnb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber23 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel