Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVåg, Renate Høyholm
dc.date.accessioned2015-02-10T10:11:03Z
dc.date.available2015-02-10T10:11:03Z
dc.date.issued2015-02-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275705
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er trygghet og tilknytning ved tilvenning i barnehagen, og problemstillingen min er: Hva mener førskolelærere er viktig ved tilvenning for de minste ved barnehagestart, og hvordan tilrettelegges det for å skape trygghet hos barnet? Jeg har valgt å bruke teorier innenfor trygghet og tilknytning, blant annet Bowlby og Winnicot for å belyse problemstillingen min. Jeg gjennomførte kvalitative forskningsintervju med to forskjellige førskolelærere. I begge barnehagene hadde de tilnærmet like rutiner når det gjelder tilvenning i barnehagen, og de legger vekt på blant annet at barnet skal få ro og tid til å bli trygg. De så begge viktigheten av bruk av overgangsobjekt. Selv om bare én av dem forklarte at de brukte primærkontaktordningen, virker det likevel som om begge la vekt på å la barnet knytte seg til én voksen før de ble kjent med resten av de voksne på avdelingen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjecttilvenning, barnehagestart, førskolelærere, trygghetnb_NO
dc.titleTrygghet og tilknytning ved tilvenning i barnehagen : hva er viktig ved barnehagestart for de minste?nb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber28 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge