Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBentseng, Marita Eliassen
dc.date.accessioned2015-02-12T07:46:40Z
dc.date.available2015-02-12T07:46:40Z
dc.date.issued2015-02-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/276112
dc.description.abstractTema for rapporten er samlivsbrudd. Valg av tema er for at mange barn opplever foreldrenes samlivsbrudd, og da er det viktig at barnehageansatte har kunnskap om hvordan de tar vare på barn i en slik situasjon. Dermed ble da problemstillingen; Hvordan en førskolelærer kan legge til rette for et barn i sorg/krise av et samlivsbrudd. For å belyse problemstillingen har jeg tatt med relevant teori, der jeg tar for meg ulike temaer som er viktig i forhold til problemstillingen. Som metode ble det valgt kvalitativ forsknings intervju, for kunne stille spørsmål som informantene kunne gå i dybden på, her har to førskolelærer uttalt seg om hvordan det tilrettelegges for barn i sorg av et samlivsbrudd. Informantene legger blant annet stor vekt på omsorg, foreldresamarbeid, se barnet og det stabile og trygge i barnehagen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectbarnehage, førskolelærere, samlivsbrudd, barnnb_NO
dc.titleSamlivsbrudd: hvordan kan en førskolelærer legge til rette for barn i sorg/krise av et samlivsbrudd?nb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber24 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge