Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen
Original version
Pedersen, I. P. (2022). Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen (Doktorgradsavhandling). Nord Universitet.Description
Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2022
Has parts
Artikkel 1: Pedersen, I. P. (2019). Med embodied pedagogy og småbarnspedagogikk på paletten – å se nyanser av rødgul farge i to (u)like fag- og forskningsfelt. Dance Articulated, 5(3), 25-44. doi: 10.18862/ps.2019.503.2. Artikkelen er tilgjengelig på: https://hdl.handle.net/11250/2658651Artikkel 2: Pedersen, I. P. & Orset, A. K. (2020). Stunder av ingenting, det alt kan skje - en innkjenning av og samtale om kroppslig kunnskap i barnehagen. Tidsskrift for professionsstudier, 16(31), 52-61. Artikkelen er tilgjengelig på: https://hdl.handle.net/11250/2733152
Artikkel 3: Pape-Pedersen, I., & Strugstad, L. (2022). Entangled bodily planning. Developing bodily workshop design for kindergarten teachers’ bodily professional knowledge through somatic dance. Journal for Research in Arts and Sports Education, 6(4), 71–91. doi: 10.23865/jased.v6.3209. Full tekst er ikke tilgjengelig i Nord Open.
Artikkel 4: Ida Pape-Pedersen (2022) Teacher body(ing) kindergarten space(s) -an arts-based pedagogical development project for kindergarten teachers, European Early Childhood Education Research Journal, 30(5)5, 715-729. doi: 10.1080/1350293X.2021.2011366. Full tekst er ikke tilgjengelig i Nord Open.