Blar i Nord Open Research Archive på tittel
Viser treff 5392-5411 av 9504
-
Læreres forståelse av tilpasset opplæring. En litteraturstudie av hvordan lærere forstår tilpasset opplæring
(Bachelor thesis, 2016-08-16) -
Læreres forståelser av årsaker til en høy forekomst av spesialundervisning
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Læreres holdninger til problemløsningsoppgaver i begynneropplæringen
(Master thesis, 2023) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Læreres møte med krigstraumatiserte barn
(Master thesis, 2022) -
Læreres møte og arbeid med elever som bruker skjuleteknikker i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022) -
Læreres opplevelse av tilpasning i opplæringen for elever med utagerende atferd
(Master thesis, 2019) -
Læreres opplevelser av iPad i musikkundervisningen
(Master thesis, 2018) -
Læreres perspektiv på tilpasset opplæring for minoritetsspråklige elever
(Master thesis, 2023) -
Læreres refleksjoner om læring og undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerkompetanse : en viktig faktor i den skriftspråklige begynneropplæringen?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 16/2010, Master thesis, 2010)Vår tids samfunn stiller høye krav til innbyggernes leseferdighet, og det gjenspeiler seg i kravet til skolenes leseopplæring. Tidlig innsats skal vektlegges, og dette er særlig viktig for de som har utfordringer som ... -
Lærerkompetanse og elevprestasjoner : sammenhenger mellom lærerens faglige kompetanse i realfag og elevenes prestasjoner i naturfag
(Master thesis, 2015-02-09)I denne undersøkelsen har jeg sett på sammenhengen mellom hvor godt norske elever presterer i naturfag på 8. trinn og hvilken utdannelse naturfaglærerne deres har. Undersøkelsen er basert på data fra TIMSS-undersøkelsen i ... -
Lærerlønn eller skolehus? Gjennomføringen av landsskoleloven av 1860 i Nordland amt
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen behandler gjennomføringen av landsskoleloven i Nordland amt. Sentralt står den nye finansieringen av skolen gjennom amtsskolekassen, basert på et samarbeid mellom kommune, amt og stat. I artikkelen undersøkes ... -
Lærernes oppfatninger om leseopplæring av minoritetsspråklige elever
(Master thesis, 2018) -
Lærernes profesjonelle læringsfellesskap. Et redskap for bedre skole
(Master thesis, 2022) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022)