Blar i Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV) på emneord "aksjonsforskning"
Viser treff 1-8 av 8
-
Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap: tjenesteutvikling og tiltaksmetoder i Barne- og familietjenesten Østbyen tiltak
(Master thesis, 2007)Oppgavens tittel: Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap, betegner at for å forstå helheten, så må en se hvordan deler utgjør et hele. I en kompleks, kunnskapsintensiv og lærende organisasjon skal ... -
Hvis Tine visste hva Tine vet En aksjonsbasert introduksjon av praksisfellesskap i Tine Rådgivning og Medlem
(Master thesis, 2012-11-05)Problemstillingen er formulert som et spørsmål om hvordan vi ved hjelp av aksjonsforskning kan legge til rette for at praksisfellesskap kan bli en vesentlig del av kompetansestrategien i avdelingen. Ut fra problemstillingen ... -
Kunnskapsutvikling i tverrfaglige team: hva er kritiske faktorer for å lykkes?
(Master thesis, 2010-10-06)Som nyansatt leder for skolehelsetjenesten i Kristiansund kommune ble Åse raskt klar over et behov for mer tverrfaglig samarbeid. Dagens brukere har ofte mer sammensatte og kompliserte behov, og dette er utfordringer som ... -
Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi
(Master thesis, 2010-10-06)Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ... -
Utvikling av prosedyrer for individuelle utviklingsplaner og elevsamtaler: en aksjonsforskningsprosess for dokumentasjon av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2009-10-15)Oppgaven handler om hvordan en kan utvikle en metodikk for dokumentasjon av tilpasset opplæring gjennom en aksjonsforskningsprosess. Jeg har gjennom et år studert egen organisasjon med tanke på hvordan en kan komme fram ... -
Utvikling av refleksjonsprosesser ved Motland og Varhaug skule: aksjonsforskning i egne virksomheter
(Master thesis, 2010-10-06)Masteravhandlingen vår i kunnskap og innovasjonsledelse (MKIL) handler om refleksjonsprosesser og hvordan dette kan bidra til kunnskapsutvikling i våre ledergrupper. Problemstillingen er knyttet opp mot hvordan ... -
Verdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi?
(Master thesis, 2008)Temaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. ...