Blar i Masteroppgaver i bedriftsøkonomi på emneord "international business"
Viser treff 21-40 av 69
-
En studie av Helgelandskysten som internasjonal turistdestinasjon
(Master thesis, 2011) -
Environmental determinants of multinational companies in Nepal: a case of KFC and Pizza Hut
(Master thesis, 2015) -
Export barriers to internationalization. An investigation on Nepalese handmade paper industries
(Master thesis, 2015) -
Franchising system in Ghana : merits and demerits to the franchisee
(Master thesis, 2008)This thesis pertains to franchising in Ghana. It seeks to provide the information on the stage of franchising in the economy, like a product life cycle, which goes through different stages. It is a descriptive case study ... -
Gjenkjøp, og elementer som påvirker en bedrifts arbeid med gjenkjøp
(Master thesis, 2007)Vi har i denne oppgaven tatt for oss temaet gjenkjøp, og elementer som kan påvirke norske bedrifters arbeid med gjenkjøpsprosjekter. Med de mulighetene gjenkjøp fører med seg fant vi det veldig interessant å undersøke ... -
Global kompetanse : en studie av fire eksportbedrifters erfaringer med global kompetanse
(Master thesis, 2011) -
Hvilke eksterne barrierer møter norske bedrifter ved eksport?
(Master thesis, 2015) -
Hvilke faktorer påvirker tyske turisters bruk av internett som informasjonskilde?
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven er avslutningen på en hovedstudie i profileringen International Business and Marketing. Oppgaven omhandler bruk av informasjonskilder med et hovedfokus på internett, og hva som påvirker bruken av denne ... -
Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame : en innholdsanalyse av magasin reklame
(Master thesis, 2009)Denne forskningsoppgaven analyserer følgende problemstilling: Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame i magasin? Den teoretiske delen tar utgangspunkt i Hofstedes fem dimensjoner av ... -
Hvordan påvirker demografi europeiske turisters informasjonssøk?
(Master thesis, 2012)Intensjonen med denne masteroppgaven er å se på i hvilken grad europeiske turisters prefererte informasjonskilder i forkant av reisebeslutninger har sammenheng med deres demografiske bakgrunn. Den overordnede problemstillingen ... -
Hvordan påvirkes nordnorske opplevelsesbedrifter av samarbeid i turistnæringen?
(Master thesis, 2014) -
Impact of international trade fairs in export promotion : a case study on Nepalese handicraft products
(Master thesis, 2011)Nepal aggressively liberalized its foreign trade during the 1990s taking the aim to proliferate its market with many countries. Nepal is known as more liberalized country in comparison to other South-Asian nations. This ... -
The impact of perceived export barriers on export performance : a case study of Ghanaian non-traditional firms
(Master thesis, 2009)Over the years there have been substantive studies albeit contradictory findings on the relationship between perceived export barriers and export performance (Madsen, 1987; Zou and Stan, 1998; Aaby and Slater, 1989), on ... -
Impact of quota phase out in garment industry of Nepal
(Master thesis, 2014) -
The impact of the USA's anti-dumping measures against China with a case study
(Master thesis, 2010)The recent deepening of economic globalization and the associated trade liberalization has reduced significantly the importance of tariff as a trade barrier. Anti-dumping measures though can be implemented relatively ... -
The implementation of the Statutory Audit Directive in Germany
(Master thesis, 2009)This master thesis looks at how audit regulations is changed in the EU with special emphasis on the implementation process of the Statutory Audit Directive (SAD) into Germany. Various crises, the increasing globalisation ... -
Improving the investment climate in Nigeria : issues and policy options
(Master thesis, 2012) -
Internasjonalisering: hvordan ekspanderer norske bedrifter til internasjonale markeder
(Master thesis, 2015)