Browsing Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) by Title
Now showing items 1033-1052 of 2026
-
Lactic acid as a constraint for skills in soccer
(Master thesis, 2008-10-13) -
«The lady with the lamp». Studentaktiv læring gjennom vandreteater
(Master thesis, 2020) -
Language teacher identity and language acquisition in a South Saami preschool : A narrative inquiry
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper explores language teacher identity (LTI) among three preschool teachers. The focus lies on the preschool teachers’ identities as linguistic role models by means of analysing their own descriptions of language ... -
“Languages is a huge part of me”: A case study of Norwegian pupils’ identity
(Master thesis, 2022) -
Låtskriving med bass og vokal, et utgangspunkt for nye muligheter?
(Master thesis, 2021) -
Låtskriving med ungdomsskoleelever - oppstart og veiledning av kreative musikalske prosesser.
(Master thesis, 2018) -
Leading inquiry-based learning with groups of children : A part of kindergarten teachers’ pedagogical practices in ECEC
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Orchestrating inquiry-based learning (IBL) with children and teaching assistants in ECECs requires teacher leadership. This chapter connects leadership with inquiry, addressing the research question: How can kindergarten ... -
Leave your ego at the door
(Master thesis, 2023) -
Ledelse og det gode liv : Ledelse i kunnskapsintensive organisasjoner
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 51, Doctoral thesis, 2022) -
Lek i norskfagets begynneropplæring
(Master thesis, 2022) -
Lekens plass i skolen
(Master thesis, 2019) -
Leksebruk i naturfagundervisningen - Hvordan bruker lærere hjemmelekser i sin undervisning i naturfag, og hvilken betydning har type og mengde hjemmelekser for læring hos norske elever på 8. årstrinn? En undersøkelse basert på data fra TIMSS 2007
(Master thesis, 2011-09-21)Det viser seg at Norge har tradisjon for å gi mer hjemmelekser i naturfag enn det som er vanlig internasjonalt, og samtidig er det ingen undersøkelser som entydig viser at mye hjemmelekser i grunnskolen øker elevers læring ... -
LEKSER I BARNESKOLEN. En deskriptiv case- studie
(Master thesis, 2017) -
Lekser og læring i naturfag – kan vi lære noe fra Finland? En komparativ studie i bruk av lekser basert på data fra TIMSS 2011
(Master thesis, 2015-02-09)I denne undersøkelsen har jeg sammenlignet bruk og oppfølging av hjemmelekser i Norge og Finland basert på data fra TIMSS 2011, for å undersøke om lekser kan være en faktor som kan forklare prestasjonsforskjeller mellom ... -
Lekser og læring i realfag : sammenhenger mellom prestasjoner og lekser i matematikk og naturfag/fysikk på ungdomsskole og videregående skole
(Master thesis, 2012-09-27)I denne undersøkelsen har jeg sett på sammenhenger mellom mengde og type lekser i norsk ungdomsskole og videregående skole i fagene matematikk og naturfag/fysikk ved å analysere data fra TIMSS 2007 for 8. trinn og TIMSS ... -
Lese og skrivevansker og fysisk aktivitet, type idrett og konkurransenivå
(Master thesis, 2000-07) -
Levende begravet - den menneskelige faktor i skred
(Master thesis, 2016)