Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 1850-1869 av 2023
-
Ud med skolen : undersøgelse på udeundervisning i matematik og fysik
(Master thesis, 2011-10-03)Denne undersøgelse ser på den aktivitetsbaserede udeundervisning, og om den kan være med til at påvirke eleverne i to 9. klassers motivation, læring, sociale miljø og holdninger til matematik og fysik, samt lærerens, for ... -
Ulv engasjerer! Erfaringer med skjønnlitteratur i tverrfaglig arbeid på mellomtrinnet
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
“Under Bergets Rot”: Identitetskonstruksjoner i Pagan Metal
(Master thesis, 2017) -
Understanding musical leadership in light of performative and pedagogical practices from a hermeneutic practice ecological perspective
(PhD in the study of professional praxis;No. 41, Doctoral thesis, 2021)This article-based thesis consists of an extended abstract and three articles. The thesis is divided into two parts with a total of four texts and focuses on developing knowledge of musical leadership. In Part I, a synthesis ... -
Undersøkende litteraturdidaktisk praksis og faglighet i arbeid med eldre litteratur
(Master thesis, 2023) -
Undervisning om 22. juli før og etter innføringen av Fagfornyelsen
(Master thesis, 2022) -
Unexplained severe lactic acidosis in emergency medicine
(Journal article; Peer reviewed, 2013) -
Ungdom i svev : å oppdage muligheter med utsatte unge
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 5 (2012), Doctoral thesis, 2012) -
Unge utøvere og etablerte treneres subjektive forventning til trener- utøverrelasjonen
(Master thesis, 2014-07-28)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke unge idrettsutøvere og etablerte treneres subjektive forventninger til relasjonen mellom trener og utøver. Funnene hos trenere viser at de forventer i større grad at utøverne ... -
Universal Zero Dynamics : The SISO Case
(Peer reviewed; Chapter, 2021)Given a single-input, single-output (SISO) system with a Chen-Fliess series representation whose generating series has a well defined relative degree, it is shown that there is a notion of universal zero dynamics that ... -
University Student Engagement Inventory (USEI) : transcultural validity evidence across four continents
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Unpacking capabilities for professional learning: teachers’ reflections on processes of collaborative inquiry in situated teamwork
(Peer reviewed; Journal article, 2022)