Den profesjonelle førskolelærer: profesjonsoppgave pedagogikk
dc.contributor.author | Lundestad, Hilde | |
dc.date.accessioned | 2014-02-21T08:59:14Z | |
dc.date.available | 2014-02-21T08:59:14Z | |
dc.date.issued | 2014-02-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145408 | |
dc.description.abstract | Hvordan forstår førskolelæreren begrepet danning, og hvordan kan førskolelæreren fremme barnas danningsprosesser gjennom lek i barnehagen? Jeg ønsker å se nærmere på leken som danningsprosess. Det gjør det lettere å holde rammene og få et avgrenset fokus fordi danningsbegrepet rommer så mye. Jeg har valgt å se på hva ulike fagpedagoger sier om danningsbegrepet for å få frem mangfoldet i definisjonene. Jeg presenterer derfor ikke en definisjon av begrepet. Jeg har på tampen valgt å bytte ut ordet ivareta i min opprinnelige problemstilling til ordet fremme (se intervjuguide hvor opprinnelige problemstilling er presentert). Grunnen er at barnehagen skal fremme danning. Slik jeg ser det, stiller det større krav til førskolelæreren om en mer aktiv rolle i møte med barnets danningsprosesser. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | danning | no_NO |
dc.subject | barnehage | no_NO |
dc.subject | lek | |
dc.title | Den profesjonelle førskolelærer: profesjonsoppgave pedagogikk | no_NO |
dc.type | Student paper, others | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 22 s | no_NO |