Show simple item record

dc.contributor.authorLundestad, Hilde
dc.date.accessioned2014-02-21T08:59:14Z
dc.date.available2014-02-21T08:59:14Z
dc.date.issued2014-02-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145408
dc.description.abstractHvordan forstår førskolelæreren begrepet danning, og hvordan kan førskolelæreren fremme barnas danningsprosesser gjennom lek i barnehagen? Jeg ønsker å se nærmere på leken som danningsprosess. Det gjør det lettere å holde rammene og få et avgrenset fokus fordi danningsbegrepet rommer så mye. Jeg har valgt å se på hva ulike fagpedagoger sier om danningsbegrepet for å få frem mangfoldet i definisjonene. Jeg presenterer derfor ikke en definisjon av begrepet. Jeg har på tampen valgt å bytte ut ordet ivareta i min opprinnelige problemstilling til ordet fremme (se intervjuguide hvor opprinnelige problemstilling er presentert). Grunnen er at barnehagen skal fremme danning. Slik jeg ser det, stiller det større krav til førskolelæreren om en mer aktiv rolle i møte med barnets danningsprosesser.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectdanningno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.subjectlek
dc.titleDen profesjonelle førskolelærer: profesjonsoppgave pedagogikkno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289no_NO
dc.source.pagenumber22 sno_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record