Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrisch, Nina Scott
dc.date.accessioned2012-09-28T08:38:30Z
dc.date.available2012-09-28T08:38:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationFrisch, N.S. (2011). Når øyet styrer hånden : om mestringsprosesser i barnehagen. FORMakademisk, 1(1), 85-95. Hentet fra http://www.formakademisk.org/index.php/formakademisk/indexno_NO
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145851
dc.description.abstractUndersøkelsen som ligger til grunn for denne artikkelen fokuserer på barnehagepersonalets rolle i barns tegneprosesser. Artikkelen belyser tegneprosesser hvor tilretteleggelsen for direkte visuell persepsjon i prosess har vært styrende for tegningens utforming. Barnet har hatt mulighet til visuelt å kontrollere tegningen opp i mot en modell. Følgende problemstilling utforskes: Hvordan tilrettelegger førskolelæreren for at barn i 3 – 5 års alderen kan ta i bruk ulike hjelpemidler når de tegner en form de ser, og hvordan bruker barn i 3 – 5 års alderen disse hjelpemidlene? Tre representative tegneprosesser laget i løpet av temaarbeidet ”Meg selv” analyseres med teoretiske analyseredskap fra blant sosiokulturell teori. Resultatene sees på som et innlegg i en didaktisk diskusjon om variert tilrettelegging for tegning i barnehagen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherOslo and Akershus University Collegeno_NO
dc.subjecttegningno_NO
dc.subjectdidaktikkno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.titleNår øyet styrer hånden : om mestringsprosesser i barnehagenno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283no_NO
dc.source.pagenumber85-95no_NO
dc.source.volume1no_NO
dc.source.journalFORMakademiskno_NO
dc.source.issue1no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel