dc.contributor.author | Løfsnæs, Elsa | |
dc.date.accessioned | 2012-11-19T16:24:25Z | |
dc.date.available | 2012-11-19T16:24:25Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Løfsnæs, E. (2009). Samfunnets kompetansekrav utviklet i små skolemiljøer. Skolepsykologi 44(5), 27-36. | no_NO |
dc.identifier.issn | 0333-0389 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145871 | |
dc.description.abstract | Artikkelen fremhever små skolemiljøers særegne rammeforutsetninger for utvikling av "lokalkulturell handlingskompetanse" (Raaen, 1984), og at Kunnskapsløftets krav om målbare faglige resultater kan bidra til en lik, men ikke likeverdig utvikling for skoler som fra før strever med å utnytte sine kvalitative rammeforutsetninger. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Forum for psykologer i kommuner/fylkeskommuner | no_NO |
dc.subject | små skoler | no_NO |
dc.subject | kompetansekrav | no_NO |
dc.title | Samfunnets kompetansekrav utviklet i små skolemiljøer | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 27-36 | no_NO |
dc.source.volume | 44 | no_NO |
dc.source.journal | Skolepsykologi | no_NO |
dc.source.issue | 5 | no_NO |