Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMethi, Solveig
dc.contributor.authorWie, Anne-Lise
dc.date.accessioned2012-11-22T13:40:01Z
dc.date.available2012-11-22T13:40:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationMethi, S. og Wie, A-L. (2007). Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis? Tidsskriftet FOU i praksis 1(2), 45-57.no_NO
dc.identifier.issn1504-6893
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145877
dc.description.abstractI forbindelse med gjennomføringen av GLSM-faget ved Høgskolen i Nesna (HiNe), høsten 2005, kom prosjektet "Styrking av praksis i lærerutdanninga" i stand. Studenter, øvingslærere, faglærere og prosjektledelse fikk kurs sammen i metoden i metoden storyline, som måtte benyttes av studentene da de gikk ut i småskolepraksis. Som faglærere har vi som mål å utdanne dyktige allmennlærere som er bevisste og har kunnskaper om grunnleggende begynneropplæring. Men hva vet vi om hvorvidt vi lykkes i oppnåelsen av vårt mål? Vi har i denne sammenhengen valgt å ta utgangspunkt i studentenes egenrefleksjoner fordi de der får tydeliggjort hva de ser på som sin viktigste læringserfaring. "Når erfaringer blir reflektert over, vurdert og systematisert, er vi på god vei til å lære av de erfaringer vi gjør." Tiller, 2006, s. 25)
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherTapir akademisk forlagno_NO
dc.subjectpraksisfeltetno_NO
dc.subjectlæringsarenano_NO
dc.subjectfaglærereno_NO
dc.titlePraksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis?no_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumbers. 45-57no_NO
dc.source.volume1no_NO
dc.source.journalTidsskriftet FOU i praksisno_NO
dc.source.issue2no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel