Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg-Olsen, Anita
dc.date.accessioned2012-11-22T12:14:46Z
dc.date.available2012-11-22T12:14:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBerg-Olsen, A. (2012). Aldersblanding som læringssystem. Norsk pedagogisk tidsskrift 96(5), 361-372.no_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145879
dc.descriptionPost-print versjon av artikkel publisert i Norsk pedagogisk tidsskrift, nr. 5, 2012. Fullteksttilgang til artikkel i tidsskriftet: http://www.idunn.no/ts/npt/2012/05/aldersblanding_som_laeringssystemno_NO
dc.description.abstractAldersblanding i ulike skoleslag synes å forstås og vurderes på ulike måter, og organiseres gjerne ut fra ulike behov og begrunnelser. Artikkelen bygger på en undersøkelse av aldersblanding i små skoler hvor hensikten var å bidra til en større forståelse av hvordan aldersblanding forstås og praktiseres som læringsvirksomhet. Gjennom casestudier av tre små aldersblandete skoler, er det empiriske materialet innhentet ved bruk av intervju og observasjon av lærere og elever. Resultatene viser at aldersblanding i små skoler fungerer som et naturlig læringsfellesskap gjennom varierte relasjoner og læringsformer i spesifikke læringskontekster. Aldersblanding blir ikke bare en metode, men også et læringssystem.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.subjectaldersblandingno_NO
dc.subjectlæringssystemno_NO
dc.subjectsmå skolerno_NO
dc.titleAldersblanding som læringssystemno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumber361-372no_NO
dc.source.volume96no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue5no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel