Entreprenørskap i videregående skole: "Hva kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer ved to videregående skoler?"
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147187Utgivelsesdato
2010-10-06Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I denne oppgaven søker vi å finne hva som kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer i videregående skole. Vi har definert entreprenørskap som det å drive med ungdomsbedrift som del av undervisningen, etter mal fra organisasjonen Ungt Entreprenørskap (UE).
Det er brukt kvalitativ metode med intervjuer av rektorer, lærere og representanter fra UE. Lærerne og rektorene kommer fra to videregående skoler i to fylker, og UE representantene kommer fra de respektive fylkene. Skolene er valgt på bakgrunn av at de har oppnådd gode resultater i ulike konkurranser i regi av Ungt Entreprenørskap. Slik er respondentene del av et vellykket entreprenørskapsmiljø.