Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEidsaune, Therese
dc.contributor.authorTaule, Christine
dc.date.accessioned2010-10-06T08:28:50Z
dc.date.available2010-10-06T08:28:50Z
dc.date.issued2010-10-06T08:28:50Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147187
dc.description.abstractI denne oppgaven søker vi å finne hva som kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer i videregående skole. Vi har definert entreprenørskap som det å drive med ungdomsbedrift som del av undervisningen, etter mal fra organisasjonen Ungt Entreprenørskap (UE). Det er brukt kvalitativ metode med intervjuer av rektorer, lærere og representanter fra UE. Lærerne og rektorene kommer fra to videregående skoler i to fylker, og UE representantene kommer fra de respektive fylkene. Skolene er valgt på bakgrunn av at de har oppnådd gode resultater i ulike konkurranser i regi av Ungt Entreprenørskap. Slik er respondentene del av et vellykket entreprenørskapsmiljø.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectentreprenørskapen_US
dc.subjectvideregående skoleen_US
dc.subjectungdomsbedriften_US
dc.subjectkunnskapsledelseen_US
dc.titleEntreprenørskap i videregående skole: "Hva kjennetegner vellykkede entreprenørskapsmiljøer ved to videregående skoler?"en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber114 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel