Bruk av fortellinger og refleksjon for å skape ny kunnskap og samhandling mellom kunnskapsarbeidere
dc.contributor.author | Strugstad, Torill | |
dc.contributor.author | Ulvin, Gerd | |
dc.date.accessioned | 2010-10-06T08:35:53Z | |
dc.date.available | 2010-10-06T08:35:53Z | |
dc.date.issued | 2010-10-06T08:35:53Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147189 | |
dc.description.abstract | Utgangspunktet for masteravhandlingen er å ta i bruk ansattes kunnskap og erfaringer i utviklingsarbeid, og gjennom en praktisk intervensjon bistå Distriktspsykiatrisk senter (DPS) i Stjørdal med å gjennomføre et prosjekt om samhandling med fastleger. Problemstillingen i avhandlingen er utledet fra dette: Bruk av fortellinger og refleksjon for å skape ny kunnskap og samhandling mellom kunnskapsarbeidere. Vi har valgt å belyse problemstillingen gjennom følgende punkt: 1) En medvirkningsbasert intervensjon som kan bidra til at kunnskap vokser fram gjennom refleksjon og anerkjennelse 2) Kan medvirkningsbasert intervensjon bidra til læring og nye forutsetninger for samhandling mellom kunnskapsarbeidere? Datamaterialet i denne avhandlingen er basert på egne beskrivelser av vår intervensjon samt sitat fra respondentenes fortellinger og refleksjoner, som vi benytter for å illustrere den medvirkningsbaserte intervensjonen. Disse dataene har vi drøftet i lys av relevant teori for å belyse problemstillingen. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | samhandling | en_US |
dc.subject | fastleger | en_US |
dc.subject | medvirkning | en_US |
dc.subject | kunnskapsutvikling | en_US |
dc.subject | helsearbeidere | en_US |
dc.subject | læring | en_US |
dc.title | Bruk av fortellinger og refleksjon for å skape ny kunnskap og samhandling mellom kunnskapsarbeidere | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.source.pagenumber | 113 s. | en_US |