Hvordan har prosjektet «HR på tvers på NT» bidratt til læring og kunnskapsutvikling blant prosjektdeltakerne?
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147241Utgivelsesdato
2012-11-05Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne masteroppgaven er et casestudium der formålet er å se om læring og
kunnskapsutvikling har skjedd og om prosjektdesignet har bidratt til denne læringen. En har sett på utfordringen ved overgang fra tradisjonell
personalforvaltning til strategisk HR. Etter analyser og drøftinger rundt problemstillingen, så ser jeg konkrete funn som sier at det
har blitt utviklet kunnskap og deltakerne har lært. De har lært både konkrete ting som har
endret praksis og læringen har bidratt til at noen av deltakerne har endret holdninger.
Medvirkning og det å etablere en god og trygg arena har bidratt til at dialogen har gått og
kunnskap har blitt delt. Både i organisasjonen og i prosjektet har det vært
kunnskapshjelpende kontekst som også har bidratt til at kunnskap kunne utvikles og deles