• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diskurser om kompetanse og betydningen for tilsettingsprosessen i skolen

Alsvik, Bodil Brå; Andersstuen, Elin
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Bodil Brå Alsvik, Elin Andersstuen.pdf (807.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/147259
Date
2012-11-05
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteroppgaver i kunnskapsledelse (MKL) [166]
Abstract
Denne masteroppgaven handler om hvordan kompetanse forstås og konstrueres, og hvilken betydning forståelsen og konstruksjonen har ved tilsetting av lærere i grunnopplæringen. Undersøkelsen er kvalitativ, hvor både dokumentanalyse og kvalitative intervju er benyttet som analysemetoder. Funnene tyder på at det i liten grad foregår forhandlinger om kompetanse i tilsettingsprosessen. Partene er i all hovedsak enig om at det er personlig egnethet som skiller søkerne fra hverandre etter at de formelle kompetansekravene er på plass – men heller ikke i forhold til dette elementet synes det å foregå forhandlinger.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit