Diskurser om kompetanse og betydningen for tilsettingsprosessen i skolen
dc.contributor.author | Alsvik, Bodil Brå | |
dc.contributor.author | Andersstuen, Elin | |
dc.date.accessioned | 2012-11-05T14:19:53Z | |
dc.date.available | 2012-11-05T14:19:53Z | |
dc.date.issued | 2012-11-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147259 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven handler om hvordan kompetanse forstås og konstrueres, og hvilken betydning forståelsen og konstruksjonen har ved tilsetting av lærere i grunnopplæringen. Undersøkelsen er kvalitativ, hvor både dokumentanalyse og kvalitative intervju er benyttet som analysemetoder. Funnene tyder på at det i liten grad foregår forhandlinger om kompetanse i tilsettingsprosessen. Partene er i all hovedsak enig om at det er personlig egnethet som skiller søkerne fra hverandre etter at de formelle kompetansekravene er på plass – men heller ikke i forhold til dette elementet synes det å foregå forhandlinger. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | tilsettingsprosessen | no_NO |
dc.subject | skolen | no_NO |
dc.subject | kompetanse | no_NO |
dc.title | Diskurser om kompetanse og betydningen for tilsettingsprosessen i skolen | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 129 s. | no_NO |