• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Master i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Master i kunnskapsledelse (MKL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gjennombruddsmetoden - Systematisk utålmodighet

Brørs, Elisabeth; Strandheim, Odd-Inge
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Elisabeth Brørs, Odd-Inge Strandheim.pdf (6.190Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/147265
Date
2013-10-10
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i kunnskapsledelse (MKL) [191]
Abstract
Vi har tatt initiativ til og gjennomført et gjennombruddsprosjekt i faget matematikk ved Levanger videregående skole. Elevene som var omfattet av prosjektet er enten faglig svake eller sliter med motivasjonen for skolefag. Hovedmålet med gjennombruddsprosjektet var at 60 % av de elevene som deltok, skulle oppnå karaktermessig framgang. Dette radikale resultatmålet ble innfridd til en viss grad. 37 % av elevene oppnådde karaktermessig forbedring. Gjennomsnittskarakterene for hele elevgruppen økte med 0,4 karakterpoeng sammenlignet med ungdomsskolekarakterene. Enkeltelever som var fritatt for vurdering i matematikk på ungdomstrinnet, oppnådde oppsiktsvekkende framgang i løpet av prosjektperioden. Vi kom i tillegg fram til at lærerne lærte av hverandre og videreutviklet seg gjennom samarbeidet i gjennombruddsprosjektet. Vi erfarte også at skoleledelsens direkte involvering i arbeidet med prosjektet hadde betydning for lærernes læring og neste omgang elevenes læringsutbytte.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit