dc.contributor.author | Owesen, Vidar Løw | |
dc.date.accessioned | 2015-10-27T11:05:55Z | |
dc.date.available | 2015-10-27T11:05:55Z | |
dc.date.issued | 2015-10-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2358103 | |
dc.description.abstract | Denne studien setter søkelys på læring i jagerflymiljøet. Gjennom observasjoner og intervju av 6 jagerflygere ved en jagerflyskvadron i Bodø ser jeg nærmere på hvilke læreprosesser som bidrar til å utvikle prestasjoner i et miljø med høyt fokus på prestasjoner og læring. For å skille mellom bevisstgjøring av dagens praksis og mulig forbedring av denne praksisen, stiller jeg to forskningsspørsmål:
1. Hvordan kan jagerflygernes læringsprosesser forstås i lys av dagens kunnskapstrender?
Studien viser funn innenfor alle tre perspektiv i hver av fasene, men likevel synes det å være enkelte perspektiv som i større grad setter preg på fasen enn andre.
2. Hvordan kan jagerflygernes læringsprosesser forbedres? Studien peker på at det kroppslige og det intuitive i høyeste grad er tilstede i action, men i mindre grad er gjenstand for refleksjon i planlegging og debriefing. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | Læringsprosesser | nb_NO |
dc.subject | Prestasjonsutvikling | nb_NO |
dc.subject | Jagerflygere | nb_NO |
dc.title | Læring i jagerflymiljøet gjennom prosedyrer, praksis og kropp. | nb_NO |
dc.title.alternative | Hvilke læringsprosesser bidrar til prestasjonsutvikling hos jagerflygere? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 104 s. | nb_NO |