Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOldervik, Linn Kjøl
dc.date.accessioned2016-02-12T10:01:09Z
dc.date.available2016-02-12T10:01:09Z
dc.date.issued2016-02-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2378898
dc.description.abstractTittelen på denne oppgaven er ”mobbing i barnehagen” og mitt formål er å undersøke hvordan barnehagelæreren arbeider sammen med personalet sitt i forebyggingen av mobbing. Jeg ønsker å finne ut hva barnehagelærere mener mobbing i barnehagen er, og hvordan vi kan forhindre at det forekommer. Problemstillingen min er ” Hvordan arbeider barnehagelæreren sammen med personalet for å forebygge mobbing?”. Teorien jeg har valgt å bruke i forbindelse med begrepet mobbing er hentet fra bøkene ”Stopp ertingen”, ”Mobbing i barnehagen – et sosialt fenomen” og ”Voksne skaper vennskap”. Jeg har også brukt teori for å beskrive ledelse, kompetanseutvikling og utviklingsarbeid. Dette er en kvalitativ forskningsrapport, og jeg har brukt personlig intervju for å samle empiri. Jeg kom frem til at barnehagelæreren prioriterer kompetanseheving i fellesskap for å danne et felles grunnlag for å nå et bestemt mål, i dette tilfelle forebygging av mobbing.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectmobbingnb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.titleDen profesjonelle barnehagelæreren : Mobbing i barnehagennb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber21 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge