Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerntzen, Trine Merethe
dc.date.accessioned2016-02-12T10:12:21Z
dc.date.available2016-02-12T10:12:21Z
dc.date.issued2016-02-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2378900
dc.description.abstractTema for fagoppgaven er vennskap blant de yngste barna i barnehagen. I undersøkelsen har målet vært å få svar på følgende problemstilling; Hvordan kommer vennskap til uttrykk blant de yngste barna i barnehagen, og hvordan blir vennskapsrelasjonene ivaretatt av barnehagelæreren? For å få svar på dette har jeg gjort en kvalitativ undersøkelse i to barnehager. Funnene fra undersøkelsen er presentert og drøftet i lys av relevant teori. Funnene tyder på at de yngste barna i barnehagen uttrykker seg ulikt i ulike vennskapsrelasjoner. Å beskytte vennskapet sitt gjennom å stenge andre barn ute, er for eksempel et uttrykk for at barna har en etablert vennskapsrelasjon. Glede, smil og imitasjon, kan også uttrykke vennskap mellom små barn. Forutsetningen for å kunne ivareta de yngste barnas vennskap, er kunnskap om nettopp dette. Barnehagelærere bør vite hva de skal se etter, slik at de kan bygge videre på relasjonene mellom barna.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectvennskapnb_NO
dc.subjectyngste barnanb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.titleVennskap blant de yngste barna i barnehagennb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber26 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge