dc.contributor.author | Nilsen, Nils Ole | |
dc.contributor.author | Edvardsen, Morten Einar | |
dc.date.accessioned | 2016-11-29T12:16:06Z | |
dc.date.accessioned | 2016-11-30T12:29:22Z | |
dc.date.available | 2016-11-29T12:16:06Z | |
dc.date.available | 2016-11-30T12:29:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Nilsen, N.O. & Edvardsen, M.E. (2016). Dialog mellom politisk og administrativ ledelse for å fremme kvalitet i en kommune : om å trekke i samme retning. Psykologi i kommunen, 51(4), 33-43. Hentet fra http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2017/06/Nils-Ole-Nilsen-og-Morten-Einar-Edvardsen-4-2016.pdf | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1892-3364 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2423688 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen fokuseres spesielt på hvordan dialogen, som vi her kaller kvalitetsdialog, mellom politisk og administrativ ledelse utgjør ett bidrag til å heve skolens kompetanse. Høsten 2013 ble kommunen deltaker i prosjektet "Gode skoleeiere for Nord-Norge". Dette ble sett på som en unik mulighet til å styrke skoleeierskapet bade politisk og administrativt. I kapitlet viser vi til hvordan det har blitt utviklet et tettere samspill og st0rre lagfølelse i arbeidet med kvalitetsutvikling i skolene. Kommunen satte i gang innføring av årlig kvalitetsdialog mellom aktørene. Målet var å skape en bedre sammenheng og forståelse for skolens virkelige utfordringer, mål og tiltak til forbedringer. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | kvalitetsutvikling | nb_NO |
dc.subject | skoleeier | nb_NO |
dc.subject | grunnskole | nb_NO |
dc.subject | kvalitetsdialog | nb_NO |
dc.title | Dialog mellom politisk og administrativ ledelse for å fremme kvalitet i en kommune : om å trekke i samme retning | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.date.updated | 2016-11-29T12:16:06Z | |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33-43 | nb_NO |
dc.source.volume | 51 | nb_NO |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen | nb_NO |
dc.source.issue | 4 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1382879 | |