Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKnutsen, Oddbjørn
dc.date.accessioned2015-01-20T08:54:22Z
dc.date.accessioned2015-01-21T09:46:09Z
dc.date.available2015-01-20T08:54:22Z
dc.date.available2015-01-21T09:46:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKnutsen, O. (2013). Prosjekt "KALS – 10. trinn" – et aksjonsforskningsprosjekt. Psykologi i kommunen, 2013(1), 23-32. Hentet fra http://www.fpkf.no/piktidsskrift/psykologi-i-kommunen-1-2013/nb_NO
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/274440
dc.description.abstractEt samarbeid mellom Høgskolen i Nesna og to prosjektskoler for å utvikle og prøve ut en prosessinitierende kartleggingsprøve som kan avklare lese- og skriveferdigheter hos elever på 10.trinn, og som grunnlag for standarisering av prøven for 9. og 10.trinn. Prosjektet fulgte et proaktivt fasebasert aksjonsforskningsdesign som også inneholder ei forskningsbasert evaluering. Den overordnede problemstillinga var å vurdere hvilke muligheter og resultateffekter som kan ligge i samarbeidet mellom en høgskole og to prosjektskoler, der målet var å utvikle og prøve ut prosessinitierende lese- og skriveprøve for 10.trinn. Det har vært veldig bra samarbeid mellom prosjektlærerne og mellom prosjektlærerne og forskerne fra høgskolen. De mente også de hadde fått økt kompetanse innen området lese- og skrivevansker, og om kartlegging av lese- og skriveferdigheter. Rektorene opplevde prosjektet som viktig drahjelp i systemarbeid ved skolene. Resultatet av prosjektet dannet også et godt grunnlag for standariseringsarbeidet for 9. og 10.trinnnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPsykologi i kommunen
dc.titleProsjekt "KALS – 10. trinn" – et aksjonsforskningsprosjektnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.date.updated2015-01-20T08:54:22Z
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282nb_NO
dc.source.pagenumber23-32nb_NO
dc.source.volume2013nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1007254


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel