Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad
Doctoral thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2764809Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Fylkesnes, I. (2021). Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad. (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Beskrivelse
Består av
Artikkel I: Fylkesnes, I. (2020). Communicative work: Establishing communication by severely disabled children in small group homes. Child Care in Practice. doi: 10.1080/13575279.2020.1812532Artikkel II: Fylkesnes, I. & Ytterhus, B. (2021). Whose voices matter? Use, misuse and non-use of Augmentative and Alternative Communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes. Scandinavian Journal of Disability Research, 23(1), 94-103. doi: 10.16993/sjdr.748
Artikkel III: Fylkesnes, I. (2020). Relasjonelt aktørskap: Vilkår for medverknad når barn og unge med utviklingshemming bur i barnebustad. Fontene forskning, 13(2), 18-30. URL: https://fonteneforskning.no/forskningsartikler/relasjonelt-aktorskap-vilkar-for-medverknad-nar-barn-og-unge-med-utviklingshemming-bur-i-barnebustad-6.19.790570.ae87b7b1e3
Artikkel IV: Fylkesnes, I. (2020). Institutional talk and practices: A journey into dmall group homes of intellectually disabled dhildren. Disability & Society. doi: 10.1080/09687599.2020.1779037