• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldre

Flatraaker, Lisbeth
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Flatraaker.pdf (104.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/281782
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler, rapporter og annet (FLU) [916]
Original version
Flatraaker, L. (2015). Akseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldre. Psykologi i kommunen, 50(2), 39-47. Hentet fra http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2017/06/Lisbeth-Flatraaker-2-2015.pdf  
Abstract
I denne artikkelen er søkelyset rettet mot skole – hjem samarbeidet med minoritetsspråklige foreldre. Gjennom å benytte et kommunikasjonsteoretisk perspektiv om relasjonens betydning for dialog og samhandling, og den sterke vekt man innenfor klientsentrert teori legger på å ha en aksepterende grunnholdning i veilederrollen, drøfter artikkelen konkrete eksempler på nye utfordringer skolens personale opplever i møtet med en svært mangfoldig foreldregruppe. Slik bidrar artikkelen med noen nye tanker og refleksjoner om hva som i større grad bør løftes fram og vektlegges både i forhold til kompetanseutvikling generelt, og i forhold til praksisfeltet spesielt, angående den lovpålagte samarbeidsrelasjonen mellom skole og hjem som har stor betydning for elevers motivasjon, trivsel og skolefaglige prestasjoner.
Publisher
Psykologi i kommunen
Journal
Psykologi i kommunen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit